Σε πολλά χωριά της Αιτωλοακαρνανίας ο ταχυδρόμος θα περνά μια φορά την εβδομάδα

Έρχεται και κλείσιμο υποκαταστημάτων

Έντονες διαμαρτυρίες από τους εργαζόμενους στην Αιτωλοακαρνανία

Το υπό εξέλιξη σχέδιο της αναδιάρθρωσης των ΕΛ.ΤΑ. προβλέπει  πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για τους εργαζομένους, τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, αλλά και μέτρα όπως η αύξηση του διαστήματος επίδοσης της αλληλογραφίας από μία σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα κατάθεσης της επιστολής.

Κυρίως όμως το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου θα μετατρέψει σε είδος προς εξαφάνιση θα τους ταχυδρόμους, περί τις 2.000 από το προσωπικό αναμένεται να αποχωρήσει, ενώ στο νέο πλάνο των ΕΛΤΑ προβλέπεται μόλις μία επίσκεψη του ταχυδρόμου σε περιοχές με λιγότερους από 7.000 κατοίκους, καθώς τα αστικά δρομολόγια μετατρέπονται σε αγροτικά!

Η «αναδιάρθρωση» των ΕΛ.ΤΑ. περιλαμβάνει ακόμη το σταδιακό κλείσιμο περίπου 220 ταχυδρομικών υποκαταστημάτων ανά την Ελλάδα από το σύνολο των 670, ενώ για την «κάλυψη» των αναγκών των πολιτών στις περιοχές που τα υποκαταστήματα θα κλείσουν πιθανολογείται πως θα προωθηθεί η λύση των πρακτορείων, λύση η οποία είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν με αμφίβολα αποτελέσματα.



Ο Πρόεδρος των εργαζομένων ΕΛ.ΤΑ. Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας Παναγιώτης Καντάνης μιλώντας στη «Σ» τόνισε: «η αναδιάρθρωση των ΕΛ.ΤΑ. προβλέπει περικοπές εξόδων με τρόπο που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί. Στο Αγρίνιο από 15 ταχυδρόμους έχουν απομείνει μόλις 4. Το πρόβλημα είναι γενικό, πανελλαδικό, αλλά επηρεάζει πάρα πολύ και με αρνητικό τρόπο το νομό μας. Οι περικοπές άλλαξαν πλάνο και πλέον από τους τρεις διανομείς θα μένει μόνο ο ένας. Περικοπές υπάρχουν και στα αγροτικά δρομολόγια των ΕΛ.ΤΑ. Στην Αιτωλοακαρνανία υπάρχουν εκατοντάδες χωριά, τα οποία πλέον ο ταχυδρόμος θα επισκέπτεται μόνο 1 φορά την εβδομάδα. Μόνο σε περιοχές με περισσότερους από 7.000 κατοίκους ο ταχυδρόμος θα πηγαίνει 3 φορές την εβδομάδα, είναι αδιανόητο αυτό. Στα Καλύβια και στη Μακρυνεία λ.χ. ο ταχυδρόμος θα πηγαίνει δύο φορές την εβδομάδα, στο Παναιτώλιο, και τη Λεπενού τρεις φορές την εβδομάδα και αυτό γιατί τα χωριά αυτά είναι πολύ μεγάλα. Πως θα γίνονται οι πληρωμές των συντάξεων δηλαδή; Αν δεν προλάβει δηλαδή ο πολίτης να πάρει τα χρήματά του θα περιμένει να τα πάρει μια εβδομάδα αργότερα; Είναι σωστό αυτό; Τα ΕΛ.ΤΑ. είναι κοινωφελής οργανισμός και πληρώνεται για τις υπηρεσίες του από την Ε.Ε. με σκοπό να εξυπηρετεί τους κατοίκους όλων των περιοχών και των μικρών χωριών. Ακόμη, υπάρχουν φόβοι πως θα κλείσουν υποκαταστήματα σε διάφορα χωριά και μικρές κωμοπόλεις της Ελλάδας, όπως και στην Αιτωλοακαρνανία λόγω της εθελούσιας εξόδου. Στο νομό ακόμη δεν έχουμε επίσημη ενημέρωση για το τι θα γίνει, αλλά ο φόβος υπάρχει καθώς ο οργανισμός  πανελλαδικά θέλει να κλείσει τουλάχιστον 200 υποκαταστήματα από τα περίπου 600 που διαθέτει».

Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών που ήδη ξεκίνησαν να εφαρμόζονται και στην Αιτωλοακαρνανία ο κ. Καντάνης συμπληρώνει: «διαμαρτυρόμαστε έντονα σε όλα αυτά, γιατί πολύ απλά δεν γίνεται να ανταπεξέλθουμε, δεν γίνεται να λειτουργήσει το πλάνο που θέλουν. Για να βγάλουμε την δουλειά αναγκαζόμαστε και ο ένας βοηθάει τον άλλο σε όλα. Ως πρόεδρος του Συλλόγου Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας των εργαζομένων στα ΕΛ.ΤΑ. κάνω έκκληση και θερμή παράκληση προς τους βουλευτές, τους δημάρχους, τους Περιφερειάρχες να βοηθήσουν την κατάσταση. Θέλουμε να δουλέψουμε και ο κόσμος θέλει να εξυπηρετηθεί».

Την υλοποίηση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου έως και 2.000 εργαζομένων, δηλαδή του 35% ή περίπου ενός τρίτου του συνόλου, ξεκίνησαν τα ΕΛΤΑ επιχειρώντας να κάνουν το πρώτο σημαντικό βήμα για τον εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους, το οποίο σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις (2019) ανέρχεται στα 179,2 εκατομμύρια ευρώ. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού (τέλη 2019) είναι 5.615 άτομα. Η εθελουσία τέθηκε σε ισχύ την 1η Φεβρουαρίου και θα ολοκληρωθεί στις 19 του ίδιου μηνός και δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα, που έχει εθελοντικό χαρακτήρα, έχουν όλοι οι εργαζόμενοι που έχουν συμπληρώσει το 41ο έτος της ηλικίας τους και έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον 15 ετών.

Ειδικότερα, προβλέπονται σημαντικές πρόνοιες για τους εργαζομένους που θα αποχωρήσουν, μεταξύ των οποίων εφάπαξ καταβολή 24 έως και 45 μισθών ανάλογα με την ηλικία και τα έτη προϋπηρεσίας κάθε εργαζομένου, καταβολή ενός επιπλέον μισθού για κάθε ανήλικο τέκνο και, τέλος, επέκταση για 2 έτη της πρόσθετης ασφάλισης ζωής και υγειονομικής περίθαλψης μέσω του ΤΕΑ ΕΛΤΑ. Ειδική πρόβλεψη επίσης γίνεται για τους εργαζομένους που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, όπως και για εργαζομένους με τέκνα ΑμεΑ ανεξαρτήτως ηλικίας, στους οποίους θα καταβληθούν επιπλέον πέντε μισθοί.

Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που έχει, όπως προαναφέρθηκε, στόχο την αποχώρηση 2.000 εργαζομένων αποτελεί ένα από τα ευρύτερα και πλέον φιλόδοξα τέτοια προγράμματα που έχουν επιχειρηθεί σε δημόσια επιχείρηση τα τελευταία χρόνια.

Εντάσσεται στο σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, στο οποίο εκτός από την εθελουσία περιλαμβάνονται ακόμα η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής, ο ψηφιακός μετασχηματισμός με αναβάθμιση συστημάτων και υπηρεσιών, η ανάπτυξη νέας πολιτικής προμηθειών και η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, ενώ διαφυλάττεται ο ρόλος του φορέα καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, για τον οποίο πληρώνεται από το Δημόσιο, εξυπηρετώντας το σύνολο της επικράτειας και όχι μόνον τις εμπορικά βιώσιμες περιφέρειες.

Το businessplan που υλοποιεί η διοίκηση των ΕΛΤΑ φιλοδοξεί να ανασχέσει την αρνητική πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της, αιτία της οποίας είναι, μεταξύ άλλων, και η διαχρονική μείωση του παραδοσιακού επιστολικού ταχυδρομείου και το αυξημένο κόστος λειτουργίας, ώστε να καταστεί η εταιρεία ανταγωνιστική και βιώσιμη. Ο στόχος είναι το πλάνο αυτό να έχει εκτελεστεί μέσα σε μία διετία και άρα σε μία διετία η εταιρεία να επιστρέψει σε διατηρήσιμη λειτουργική κερδοφορία.

Η διάλυση των ΕΛΤΑ με την εθελούσια έξοδο που φέρνει το σχέδιο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και η μείωση των μισθών στα πλαίσια του εξορθολογισμού του μισθολογικού κόστους, με προφανή στόχο την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, αποτελεί σοβαρό κοινωνικό κόστος.

Η αδιαφορία της Κυβέρνησης επί ενάμιση χρόνο για τα ΕΛΤΑ, κλιμακώνεται με την επιμονή τους στην κατάθεση μιας τροπολογίας της τελευταίας στιγμής. Το μέλλον των ΕΛΤΑ δεν είναι ούτε η απαξίωση της εταιρείας ούτε των Ελλήνων φορολογουμένων αλλά η αναβάθμιση          της αναγκαιότητάς της


Οι Έλληνες πολίτες , ιδιαίτερα οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών, που ήδη έχουν εξαθλιωθεί από τις συνέπειες της πανδημίας, καλούνται να σηκώσουν το πρόσθετο βάρος των καθυστερήσεων των συντάξεών τους, της παραλαβής των λογαριασμών του ηλεκτρικού και του τηλεφώνου, καθώς και της άσκοπης μετακίνησης στις πολεις που θα υπάρχουν γραφεία ΕΛΤΑ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Πρέπει να σταματήσει αυτή η αθλιότητα και πόσο μάλλον τη συγκεκριμένη περίοδο  που λόγω πανδημίας ο κόσμος και πολύ περισσότερο οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να διαμαρτυρηθούν,  με φυσική παρουσία και να ταχθούν απέναντι σ΄αυτή την άδικη τροπολογία.

Πηγη: sinidisi.gr